Tävlingsdax

Anmälde mig och Wille till vår allra första dressyrtävling i helgen. Den är om tre veckor och jag har redan fjärilar i magen. Jag är inte en jättebra tävlingsmänniska då jag har dåliga nerver, men dem har blivit så mycket bättre med åren. När jag var ung och fortfarande tävlade i simning ville jag kräkas vid varje tävling. Att vänta på startsignal var det absolut värsta jag visste. Men när jag väl hamna i vattnet försvann alla nerver. Dock fungerar inte riktigt det på häst. Om jag hade haft samma dåliga tävlingsnerver på häst hade jag nog smittat av mig allt på hästen = ganska dålig kombination. Men som sagt, mycket bättre nerver nu och jag är ändå taggad på att göra Wille fin och åka iväg och faktiskt tävla.
 
 
Eftersom jag aldrig tävlat annat än en Pay and Jump och en utställning så äger jag ingen fin kavaj. Min mormor och min fina pojkvän ville hjälpa mig det detta, så nu har jag klickat hem en superfin kavaj från Pikuer. Och jag behövde endast betala 55 svenska kronor för frakt. Ibland är jag lyckligt lottad. Otroligt tacksam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0