Den årliga klippningen

Att jag inte bara vänjer mig. Jag hoppas alltid, varje sensommar, att jag inte skall behöva klippa Wille. Hans päls har varit superfin i sommar, och den har inte blivit så vansinnigt långhårig som den blev förra året. Får väl tacka mig själv som täckat Wille tidigt i år. Men ändå svettas han som jag-vet-inte-vad, även om man tar ett kort litet pass. Han mår helt klart bättre av att klippas och slippa svettas och bli nedkyld när jag spolar av honom efter varje pass.
 
Igår klippte jag i alla fall hela Wille med hjälp av min vän Madde. Lät i alla fall benen vara kvar samt en ruta på ryggen. Förra året blev det helklippning, men han fick skav av schabraken, och benen lät jag vara för jag var för lat för att ta dem. Får se om jag klipper benen också eller om jag låter dem vara i år. Ska i alla fall fixa till klippningen ikväll då jag var alldeles för trött för att göra det igår. Det kommer såklart komma före och efterbilder när allt är färdigt!
 

Kommer sakna hans otroligt vackra kopparfärg :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0