Älskade höstäpplen

Är inte hösten fantastisk på många sätt? Jag älskar hösten, helt klart en av mina favoritårstider. Fast om jag tänker efter så har alla årstider sin egna charm. Men just hösten har en speciell plats i mitt hjärta. Man har en extra glöd för träningen, både för hästen och för sig själv, när kylan börjar krypa sig på och man får mer energi. Så är i alla fall jag, har otroligt svårt för att träna hårt på sommaren - på tok för varmt! Sen alla vackra färger, när man får börja ta på sig mysiga halsdukar och börja använda dunvästen igen. Leran är något som jag skulle klara mig utan, på Fridhem är det sällan lerigt, men jag kommer ju flytta därifrån om ett par månader, och på Söderby vet jag att hagarna blir leriga. Allt kan inte vara perfekt och en dans på rosor!
 
En annan sak som jag fullkomligt älskar med hösten är vårt äppelträd som står på tomten. Den ger alltid många, söta och saftiga äpplen. Det är perfekt som bakredskap till goda äppelpajer och som extra godis i Willes foderhinkar! Wille gillar inte äpplen i sig, han väljer banan och morötter alla gånger, men våra äpplen från trädet slukar han med hull och hår! Ekologiskt och närodlat är alltid bäst, tycker även min lilla prins!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0