LC:1

Idag tävlade jag och Wille för allra första gången. I dressyr alltså, riktigt spännande var det! Wille har som sagt varit lite ostadig på senaste, men han har känts väldigt fin ändå stundtals, därför var det blandade känslor när det bar av mot Kungsängen. Nåväl, lilla W skötte sig utmärkt på tävlingsplatsen, var lugn och nyfiken. Hade med mig tre vänner som hjälpte mig under dagen, så behövde inte göra så mycket annat än att slappna av. Framridningen gick bra, han var lite spänd men han slappnade av ganska fint till slut. Hade en helt okej känsla när jag red in i ridhuset för att rida igenom programmet. Väl inne i ridhuset blir Wille stressad och ofokuserad, och när startsignalen gick så gick det bara "utför". Wille skyggade i hörnen, var istadig och hamnade lite i otakt. Det blev väldigt svårt att rida bra vägar då han drog ifrån i hörnen osv. Men trots det var jag nöjd med Wille. Allra första tävlingen och allt. Kan man verkligen kräva för mycket då? Red ihop 56,8 % vilket jag i sig inte tycker är mycket att hurra för. Men i en debut skall man väl vara glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0