Klinikbesök med Parthenon

I onsdags var jag med min förra chef och stallkamrat Yvonne och hennes fina Parthenon till Mälarkliniken i Sigtuna. Hon ville göra en hälsokontroll då han varit dålig förra året i vänster fram, höger bak. "Lilla" Bamse gick igenom utan anmärkningar och vi åkte hem 1 timme senare, glada och uppspelta. Väl hemma på gården fick jag rida ut barbacka en liten stund medan Yvonne mockade och gjorde annat fix. Kan säga att jag fick lite svindel där uppe. Är van med lilla W på ynka 160 cm, och Bamse är ett bastant halvblod på 180. Ihk! Efter skritturen höll Yvonne en kort lektion på dressyrbanan, och hua va mycket jag svettades. Har inte ridit Bamse på över ett år och att försöka rida ihop så mycket häst i trav och galopp barbacka var inte det enklaste direkt. Men jag blev väl godkänd av Yvonne med tanke på förutsättningarna... Fina Bamsing, saknat honom! Snart skall jag även ha en fotodag tillsammans med Yvonne, Bamse och hennes hund Sally.  Ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0