Första behandlingen avklarad

I tisdags kom kirporaktorn ut till lilla W. Har aldrig använt mig av kiropraktik innan utan endast traditionell massage, laserbehandling, nålar m.m. så var mycket nyfiken på huruvida W skulle responda. Men som vanligt uppförde han sig exemplariskt och var mycket mottaglig för behandlingen. Problemet satt, som jag trott hela tiden, i korset. Han hade en liten låsning som troligtvis är orsaken till att han känner obehag att fatta vänster galopp. Kiropraktorn lossade på den och efteråt såg man stor skillnad på hans gång, han släppte igenom mycket bättre. Nu har han promenerats för hand 30 minuter i två dagar och skall börjas joggas uppsuttet ikväll. Imorgon skall jag få känna på alla gångarterna och se om det hjälpt något, hoppas verkligen på något förändring.
 
En annan sak jag blev glad över var att jag och Wille fick mycket beröm för hur han såg ut. Riktigt välmående, fin i hull och päls samt otroligt fint musklad över hela hästen = välriden. Så kul att få höra! Det gör att man blir riktigt varm i hjärtat att höra när man själv vet hur väl man tar hand om sitt djur. Samt att han hade inte en ända spänning i kroppen, vilket var skönt att få bekräftat. Min nya ridning har verkligen gjort susen på många sätt och vis.
 
Bilden har ingenting med texten att göra, men han är så gullig! Fotograf är Elina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0