Infektion

W blev ju sparkad för snart två veckor sedan, han gick med svullet ben i cirka en vecka innan jag kunde sätta igång honom igen. Svullnaden gick ner normalt och benet är fint nu. Har ridit ganska lätt på det och han rör sig bra och känns fräsch. Igår var dock det lilla, lilla såret som blev efter sparken infekterat. Så i eftermiddag ska jag och Madeleine åka till ATG för att köpa lite bomull och annat för att sedan lägga omslag på såret. Min sårsprit tog nämligen slut igår när jag tvättade. Ska även få använda mig av Maddes sjuklåda, som är en aning mer avancerat än min.

Orkar inte gå in mer på detaljer men har även fått reda på lite skrämmande saker angående Willes försäkring, när såret är fint ska jag ta upp veterinär för att få ett utlåtande så jag kan få en heltäckande försäkring på hästen. Har blivit massvis med strul sedan jag skrevs över som ägare... Så för tillfället får han gå i en liten hage ensam, då hans försäkring endast täcker kolik. Kan berätta mer om detta vet ett annat tillfälle då det är mer invecklat än vad jag berättar idag.


Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Härlig och läsvärd blogg du har! Var gärna med och diskutera på bloggen om hur du tycker en tränare bör vara :)

2011-10-25 @ 17:12:32
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0