Lädergrimma

Igår när jag stod och ryktade W fick han spunk och började trycka sig bakåt. Han fick "panik" när han märkte att han satt fast och drog till en extra gång och smack så gick grimman av. Där har ni anledningen till att jag aldrig använder något annat än lädergrimmor i all hantering med hästar. Trots att det kan vara lockande att köpa någon fin grimma i någon härlig färg. Anledninge är att jag är lite av en pedant, och vill inte sätta fula balsnören i mina grimmor, därför köper jag i stället lädergrimmor. Lädergrimman gick som sagt sönder, vilket den skall göra i sådana sitationer. Det kan hända vilken häst som helst, även W som mest står still när man har honom uppbunden kan få ryck ibland, helt utan anledning.

Nu hade jag ingen lädergrimma hemma på lager förutom min lite dyrare transportgrimma med namnbricka, men den använder jag gärna inte till den vardagliga hanteringen. Så måste skaffa mig en ny. Jag köper alltid billiga lädergrimmor när de endå bara ska användas till och från hagen samt att ha när hästen står uppbunden. Därför kikade jag in på hööks hemsida och hittade en grimma som var intressant. Ska även vara vågad och köpa i brunt läder, då jag bara har svart på W i övrigt. Hoppas han passar i färgen bara.


Denna hade jag tänkt mig, stilren och prisvärd (220 kronor) som haggrimma.


Kommentarer
Postat av: Malin, Icelandicshowjumping - Uppdatering från Globen 2011"

tack! han är min stjärna!

2011-11-11 @ 15:10:50
URL: http://icelandicshowjumping.blogg.se/
Postat av: Malin, Icelandicshowjumping - Uppdatering från Globen 2011"

ja de känns lite vemodigt. men samtidigt väldigt spännande. Jaha, brukar du? Va roligt! :D

2011-11-13 @ 20:08:57
URL: http://icelandicshowjumping.blogg.se/
Postat av: marina --- montéryttare

ja tycker bruna lädergrimmor e snyggast! =)

2011-12-07 @ 11:25:58
URL: http://marinasmonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0