Hoppträning

I måndags var det andra hoppträningen för mig och lilla W för Jenny. Han hoppade lika fint och ärligt som förra veckan, vilket är riktigt, riktigt kul. Bara dessa två lektioner har ökat killens självförtroende enormt, känner en stor skillnad på hur han rör sig och bjuder på innan hindren numera. Dock var veckans träning under veckans enda regnperiod, slutade att regna lagom till avskrittningen hem till stallet. Trots regn och blåst gick det väldigt bra, dock blir lilla W så speedad efter varje hinder att det blir svårt att rida ihop honom. Han blir gärna väldigt flack och ostabil, vilket gör att vägarna blir väldigt dåliga. Veckans övningar var just noggranna vägar och voltarbeten. Vilket är mycket svårt att rida när han blir så flack och snabb i stegen.

Hoppade i alla fall studs, trekombinationer samt studs på volt. Har inget negativt att påpeka när det gäller hans hoppteknik, men måste jobba på hemmaplan när det gäller att lugna ner honom och få honom mer stabil mellan hindrena.


Kommentarer
Postat av: fo

Heysan, väldigt fin header & fin häst!

Kom gärna in till min blogg om min unghästs utveckling för att nå toppen! :) Följ gärna via bloglovin och kanske länka varandra?



kram fo & pamela :)

2011-07-21 @ 14:05:47
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: fo

Heysan, fin blogg & fin häst! :)

Kom gärna in till min blogg om min unghästs utveckling till något stort. Kanske följa via bloglovin elr länka varandra? :)



Kram fo & pamela

2011-07-21 @ 20:22:41
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: Malin

En riktig fin blogg! Hoppas att din uppdatering blir oftare framöver :)

2011-07-24 @ 00:49:17
URL: http://malinaahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0