Klinikbesök

Tidigare i höstas så fick jag reda på att Wille inte varit försäkrad i cirka två år, under den tid jag hade honom som foderhäst. Jag tog tag i saken och gjorde en besiktning för försäkringen, men W hade en liten rörelsestörning vänster fram och gick inte igenom = ingen fullförsäkring.

Tagit det lugnt med Metacam samt ridit igång ordentligt nu, så i fredags bokande jag in ett klinikbesök hos Mälarkliniken på tisdag. Ska göra en rörelsekontroll på honom för att se om det fortfarande är något knas med benet. Förhoppningsvis har det inte det, och då kan jag äntligen fixa full veterinärförsäkring. Om han inte är ren så blir det till att göra en undersökning för att ta reda på vad som kan vara fel.

Känns lite jobbigt att behöva åka till kliniken med min häst. Har varit lyckligt lottad med en helt frisk häst i tre år, utan ett enda klinik- eller veterinärbesök. Men någon gång måste väl vara den första... Förhoppningsvis är det fint med killen.


Kommentarer
Postat av: Josefine Freéd

Håller tummarna!! :)

2011-12-11 @ 17:47:00
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Lina

mysig blogg du har! :D

2011-12-13 @ 06:51:27
URL: http://ryttarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0