Träningsplanering

Vecka 34
22/8, måndag
Lilla W vaccineras, därav vila.

23/8, tisdag
Kravlös skrittur på långa tyglar till stora vändplan.

24/8, onsdag
Skritt runt skogarna vid kalhygget.

25/8, torsdag
Markarbete/hoppträning för Ki Sanderson.

26/8, fredag
Lösgörande dressyrpass i ridhuset med fokus på tempoväxlingar och förflyttningar. Finslipa på bak- och framdelsvändningar samt skänkelvikning i trav. Några galoppfattningar och jobba på att lilla W ska behålla lugnet även efter galopparbetet.

27/8, lördag
Samma princip på upplägget av dressyrpasset som i fredags, dock med mer fokus på galopparbetet med mer fattningar.

28/8, söndag
Konditionsträning, antingen på sandslingan vid Morsta eller grusvägen mellan Gustavsberg och Mamrelund. Galopp i lätt uppförsbacke och skritt nedför, sedan uppför i galopp igen etc.

Vecka 35
29/8, måndag
Tömkörning på ridbanan. Fokusera på tempoväxlingar och att böja igenom kroppen ordentligt.

30/8, tisdag
Vila

31/8, onsdag
Lösgörande och stärkande arbete i ridhuset. Mycket start och stopp, både från skritt till trav och från skritt till galopp. Jobba extra mycket med nedsittning i övergångarna då jag fått svårt att sitta djupt i sadeln utan att studsa upp igen (mitt egna fel att jag slutat sitta ner när jag rider).

1/9, torsdag
Klättring i skogen vid Toftesta. Vara noggrann att lösgöra väl både innan och efter klättring för att mjuka upp kroppen ordentligt. Fram och avjoggning ordentligt.

2/9, fredag
Uteritt. Försöka hitta en smidig ridväg till Brollsta så jag kan börja rida med mig chef Yvonne igen. Blir nog mycket skritt och eventuelltt lite trav.

3/9, lördag
Lite dressyrtrim i ridhuset. Mycket voltarbete, serpentiner och förflyttningar. En kort genomcheck helt enkelt med lite galoppfattningar.

4/9, söndag
Tömkörning över böjda bommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0