Mys och fix

Igår var jag i stallet vid tio på morgonen för att hitta med att mocka och göra mat innan jag skulle åka iväg till skolan. Var i alla fall där i fyra timmar utan att göra så mycket vettigt. Kom dit och gick direkt och satte mig tillsammans med Titti, min stallchef men även min dressyrtränare, och fikade. Eller mer hade en andra frukost med hemmagjorda skorpor och kaffe. Vi satt säkerligen i en och en halv timme och bara pratade om hästar i allmänhet. Så himla trevligt faktiskt! Sen gick jag och mockade, gjorde mat, städade mitt skåp i sadelkammaren och på loftet.

Sen åkte jag med Titti hem. Jag var alltså i stallet i fyra timmar utan att ens se min häst. Men men, inte ofta det händer. Och om jag skulle gissa själv tyckte han nog att det var skönt att slippa mig för en dag och bara gå och skrota i hagen med alla kompisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0