Sojamjöl

Igår var jag iväg och köpte in lite mer och nytt foder. Det blev som vanligt basfodret från Hippo. Kör på Hippos egna Top Müsli som har fungerat superbra för Wille. Jag är ju för att ge mycket grovfoder och endast komplettera med kraftfoder om värdena i hösilagen inte är tillräckligt bra. Som mest har jag behövt ge 2 kg havre och 0,5 kg Krafft Groov. Så mycket kraftfoder har han nog aldrig någonsin fått tidigare. Nu går han endast på 0,5 kg müsli och 1 dl linfrökaka vilket har fungerat utmärkt. Dock ska vi börja bygga lite mer och då tänkte jag ge en extra skjuts med lite extra protein. Har tidigare kört på Krafft Muskel när jag vill få i extra protein men i längden blir det för dyrt för mig som är fattig student. Så igår köpte jag in en säck med sojamjöl som jag skall ge efter ridning. Har läst på lite om just sojamjöl och insett att man ska vara väldigt försiktig när man vänjer in sin häst. En del säger 1/2 dl några dagar och sedan öka till en hel, medan andra säger en hel på en gång. Feg och nojjig som jag är körde jag på 1 msk, vilket jag kommer fortsätta med ett par dagar och öka successivt. 
 
Hoppas på resultat och att Wille blir en riktig Belgian Blue-häst, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0