Kass känsla

Allting känns riktigt dåligt på hästfronten faktiskt. Känns som det enda jag gör är att gnälla men kan inte låta bli. Hur slutar man gräva ner sig och tycka så synd om sig själv!? Min häst lever och det borde vara tillräckligt, eller hur?

Wille har tappat så mycket styrka denna sommar då jag trappat ner alldeles för mycket - det vet jag. Han har tappat muskler och är inte lika fin att rida. Med detta på papper så borde jag vara ganska lugn, eller ha något att sträva efter, eller hur? Jag har äntligen fått två mål med min häst. Jag som ville ha något att sträva efter... varför blir jag inte taggad? 

Kanske för att målen är så lätta och en självklarhet för mig som hästägare: få en fin grundform med en självbärig häst samt få upp muskelmassan till max. Woho, vilka mål... Snarare ett krav alla hästägare borde ha på sig själva för att ens vara värda att sitta på en häst.

Neggo-Anna är i farten igen. Nä, nu ska det bli andra bullar! Från och med på onsdag (lönen kommer in så jag kan köpa extra bra foder för muskelbygge) ska jag och Wille köra "gärnet". Wille ska bli så snygg i kroppen som bara han kan bli, sådär snygg att man får ont när man tittar på honom. Och han ska bli mjuk som smör att rida. Punkt. Själv ska jag försöka gå ner ett par hundra kilo. 

Ha en fortsatt bra dag gott folk /Pessimist-Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0