Hyaluronsyra

Nu när jag vet vad Wille har för problem så vill jag självklart göra allt jag kan för att få hans tillvaro så behaglig som möjlig. Det innebär en mer anpassad ridning, extra omsomsfull skötsel samt tillskott. Jag kan erkänna att jag aldrig varit för fodertillskott och dyl. Men då när man använder sig av det i förebyggande syfte. Jag tror nämligen att man gör hästarna en björntjänst. Samma åsikter har jag om användandet av skydd och lindor - men det är ett ämne som förtjänar ett eget inlägg. 
 
Nu när jag har en häst med Artros och Osteochondros känner jag att fodertillskott och annat kan hjälpa honom. Inte så att jag tror att min häst mirakulöst blir botad (går i och för sig inte då problemen är kroniska), och inte heller försöker jag dölja symtomen. Snarare att jag vill göra det så behagligt som möjligt för min häst. Glycosamin gav jag till Smirre som hade spatt och andra problem med lederna. Först hade jag tänkt att pröva det på Wille också, eftersom det är glidlederna i knäna som är det största problemet för honom, men så kom jag över information om hyaluronsyra. Det är ju det som veterinärerna sprutar direkt in i lederna vid behandlig av just leder. Så detta kändes verkligen självklart för mig att pröva på min häst! Har bara gett tre doser hittills, så kan inte riktigt säga om jag känner någon skillnad än. Ska bli mycket intressant om jag märker någon skillnad på Wille. Skulle vara så kul om det fungerade och det blev mer behagligt för min lilla prinskorv.
 
Om ni är intresserade av att veta mer om hyaluronsyra kan ni trycka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0