Forskning om ridunderlag

Under styrelsemötet för Söderby Ryttarförening fick vi veta att i början av november månad kommer två veterinärer ut till gården och håller ett föredrag och ridunderlag och vikten med ett bra underlag, för oss medlemmar. Jag blev otroligt glad när jag fick höra detta då jag alltid strävar efter att få lära mig nytt hela tiden. Ridunderlag är något som jag tycker är intressant, och jag är extremt noggrann med att variera underlaget när jag tränar min häst. Så det kommer bli väldigt kul att få vara med på en sådan kurs och lära sig mer. Speciellt nu när jag går i köptankar på en unghäst där jag kan bygga upp en frisk och sund häst från grunden. Självklart kommer anteckningsblocket vara med och jag kommer dela med mig av det jag lärt mig här på bloggen.
 
Men tills vidare kan ni titta på denna video som jag kom över hos SLU. Den handlar just om forskning på underlag och de olika delarna som måste stämma för att få ett så optimalt underlag som möjligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0