När livet går vidare

Nu har det gått ett tag sedan jag fick beskedet om Willes bakknän. Wille mår fortfarande toppen och har varit ute på bete totalt 2 månader och 2 veckor nu. Självklart har han ridits och håll igång hela tiden för att hålla sig fin så det går ingen nöd på honom. Snart ska han stallas in igen och då fortsätter arbetet med att få honom så fin i musklerna som möjligt. Jag får försöka hitta ny inspiration och ha mer fantasi för att kompensera för allt jag inte kan göra med honom längre.
 
En nyhet är även att jag ordnat mig en medryttarhäst. Eftersom jag tagit beslutet att behålla Wille oavsett tills vidare så vill jag ha något mer att träna på. Jag vill kunna hoppa, göra markarbete, klättra i skogarna och intervallträna intensivs. Nu när Wille inte kan erbjuda mig allt det där vill jag ha en till häst att rida. Ett köp av en till häst finns inte på kartan just nu så en medryttarhäst är perfekt för mig just nu! Han heter Realitet F och är ett svenskt halvblod på 10 år. En jättetuff fuxkille med otrolig arbetsvilja. En utförligare presentation av honom kommer göras senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0