Wille 22 & 23/8-2012

22/8, onsdag
Jag svävade på moln när jag red igenom lilla W i onsdags. Jag har nog aldrig mått så dåligt och haft sån hjärtskärande ångest som jag hade när jag kom till stallet i onsdags och det var så skönt att komma in i stallet och mysa med min älskade häst. Han var så lugn och fin under hela onsdagskvällen, mer än han brukar, och jag uppskattade verkligen hans försök att muntra upp mig.
Ridpasset var ett av det bästa jag haft med killen. Han var supermjuk, supersmidig och otroligt arbetsvillig. Han hittade fort rätt i formen och orkade sätta under sig riktigt ordentligt. Vart är filmkameran och filmteamet när man behöver dem?! Körde bara ett basic pass med öppnor, slutor, skänkelvikningar och bakdelsvändningar med inslag av volter, åttor och serpentiner. Alla övningar bara flöt på, travslutorna var mycket bättre än vad de brukar vara! Galopparbetet gick också bra, höger orkar han som vanligt hålla medan vänster är superjobbig. Men han försökte verkligen göra rätt för sig och föll in i några vänstergalopper ändå.

Från ett annat mycket trevligt pass med Wille, vintern 2010.

23/8, torsdag
I förrgår var han inte alls lika trevlig att rida. Han var trevlig, men inte alls lika underbar som i onsdags. Men jag var nöjd med W ändå. Han stressar lätt upp sig och har svårt att slappna av när det går andra hästar i ridhuset samtidigt. Men i torsdags var det tre andra hästar som reds, varav fyra hinder var framme i vårt lilla 22x44 ridhus, och Wille brydde sig inte alls om dem. Han var lyhörd och fin, dock trött i kroppen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jen - Hästterapi

Sv: Ja det brukar ju alltid vara kul att kolla på! :)
Vad fin din häst är förresten!

Svar: Tack så mycket :D
Anna Gylling

2012-08-25 @ 16:04:38
URL: http://hastterapi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0